گروه شهری: عملیات احداث فاز اول بوستان ولایت در محل سابق پادگان قلعه مرغی که از 17 اسفند ماه سال گذشته و پس از حضور مقام معظم رهبری در این محل آغاز شده است با شتاب و دقت مدیریت شهری ادامه دارد تا در اول خردادماه آماده بهره‌برداری شهروندان شود.

اما معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری تهران نیز به‌طور همزمان در تلاش هستند تا برنامه‌های خود را در این بوستان اجرا کرده و امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی مناسبی را مهیا کنند. در همین ارتباط، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از احداث شهر ورزش به مساحت 70 هکتار در بوستان ولایت خبر داد و گفت: فاز اول این مجموعه تا قبل از خرداد ماه به مساحت 30 هکتار و اعتبار2.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

سید محمد حاج آقا میر در مورد احداث شهر ورزش در بوستان ولایت اظهار کرد: شهر ورزش به مساحت 70 هکتار در بوستان ولایت احداث می‌شود که در فاز اول 30 هکتار این پروژه تا قبل از سوم خرداد ماه آماده بهره‌برداری است. وی ادامه داد:

احداث شهر ورزش در فاز اول به 5 بخش راه‌اندازی سایت راپل، سایت جامپینگ، پیست پاراگلایدر، پیست ماشین سواری و رشته سنگ نوردی اختصاص دارد. رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر ورزش علاوه بر احداث پیست سوارکاری، در رینگ 7 کیلومتری که قرار است دور تا دور بوستان ولایت نیز ایجاد شود، رشته تفریحی سوارکاری با درشکه هم پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در فازهای بعدی همایش بادبادک‌ها و ورزش‌های هوایی با استفاده از هلی‌کوپتر نیز درنظر گرفته شده است.

آقامیر خاطرنشان کرد: اقدامات شهر ورزش برای فازهای بعدی هم‌اکنون در حال طراحی است و در حال حاضر نیز 30 تا 40 درصد از اقدامات فاز اول شهر ورزش به انجام رسیده و سایر اقدامات تا 25 اردیبهشت ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد. وی افزود: در فاز اول احداث شهر ورزش برای ایجاد پیست‌های ماشین سواری، سوارکاری، پاراگلایدر و سنگ نوردی2.5 میلیارد تومان تخصیص یافته که این اقدامات در مساحت 30 هکتاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 131863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز